Thursday, April 7, 2016

Tertunggu-tunggu

Usai Subuh, aku mengambil buku bacaan. Mencari sesuatu yang rasa kurang perlu ditambah.
Aku memilih kisah Khalid Al-walid. Aku berhenti sampai ke ayat ini,

"Malam yang hujan ketika aku berdiri menggunakan baju zirah dengan pedang dan perisai di tanganku dan melihat lagi dan lagi ke arah timur, menunggu matahari terbit agar aku bisa memulai pertempuran."

Lama aku diam membiarkan buku di tangan tanpa menyambung pembacaan. Aku tutup buku. Bersiap ke tempat kerja untuk hari Jumaat yang baru.


****
Betapa Khalid Al-Walid tertunggu-tunggu untuk hari siang bagi memulakan langkah-langkah perjuangan dan aku masih lagi berbasi-basi berfikir mahu lari dalam pertempuran ini

(;

Allah,
Aku lemah.

No comments:

Post a Comment

Hello 2024 (:

 Bila pandang belakang,  laaa jauh dah berjalan.