Thursday, April 23, 2020

#RamadanJournal 1: Tentang Cinta

Bismillah,

Catatan 1 Ramadan 1441H - 24 April 2020

baiklah, inshaaAllah satu hari satu catatan bersempena Ramadan kali ini. sebab macam descriptions kat blog ini dah bagi tahu kan yang:

semakin kurang bercakap dengan teman, (apatah lagi nak berceramah seperti sediakala sebelum ini).


***

Aku akui aku terlalu cinta barangkali dengan benda-benda yang sedang aku kerjakan di satu fasa. Sampaikan aku rasa seronok dan produktif dalam mengerjakan hal-hal kecintaan tersebut.

Terlalu cinta sampai tak apalah tak tidur malam, tak apalah perlu berjalan jauh. Aku nak sangat benda itu, dan tanpa sedar cinta pada hal-hal itu membuat aku penat rupanya.

Rupanya ada hal yang lebih besar tentang cinta yang perlu aku dahulukan nescaya aku tidak penat dengan hal-hal lainnya.

"Adapun orang-orang yang beriman sangat cintakan Allah" (2:165)

Aneh!

Fitrahnya memang tertanam rasa cinta kepada sang Tuhan, cuma belum sampai ke tahap hakiki. Kenapa?

sebab ada cinta lain yang melebihi cinta kepadaNya selama ini.

Moga Ramadan kali ini menguatkan cinta kita wahai sang Tuhan.


Aku mengimbau masa zaman gigih aku buat Ramadan4siswa dulu. gigihnya aku sambut Ramadan dengan pelbagai hal-hal kecintaan. Tapi sekarang aku suka tengok banyak idea aku berterusan dibuat oleh orang lain. #Terharu

Rujuk inisiatif Ramadan4siswa di facebook Persatuan Belia Harmoni Malaysia/ Harmoni Mission. 


Selamat beramal!

No comments:

Post a Comment

Hello 2024 (:

 Bila pandang belakang,  laaa jauh dah berjalan.