Wednesday, April 22, 2020

Rindu

Minggu lepas ada dapat suggestion daripada naqibah, minta hadir satu program training bermodul. Oh ya, dan program tersebut memakan masa yang lama.

Dengan pantasnya aku kata tidak.

Masa ini aku terlalu rindu dengan sentuhan program-program yang membangun rohani, membasahkan jiwa dan hati.

aku rindu dalam mukhayyam.
aku rindu nak tidur bersama di RI.
rindu nak murajaah hafazan.

ahhhhh

Satu masa dulu, aku boleh berkata "akhawat, inilah tarbiyah kita. Training, modul kepimpinan, program siasah (baca: politik), medan bermasyarakat. Ini semua tarbiyah kita di zaman ini"

Hari ini "aku bunuh semua kata-kata aku yang dahulu. aku tak perlukan lagi ini semua (mungkin sementara, mungkin selamanya. Entahh)"


P/s; Ramadan lagi 2 hari


No comments:

Post a Comment

Hello 2024 (:

 Bila pandang belakang,  laaa jauh dah berjalan.